Vessem naar Postel - Reisverslag uit Postel, België van Tineke Linnartz - WaarBenJij.nu Vessem naar Postel - Reisverslag uit Postel, België van Tineke Linnartz - WaarBenJij.nu

Vessem naar Postel

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

26 April 2017 | België, Postel

24/25 april,

Na het ontbijt en het opruimen met zijn allen afscheid genomen. Een lange wandeling voor de boeg, via Duizel en Eersel naar de Norbertijnerabdij on Postel. De gastenpater Bennie had gevraagd om 17.00 uur binnen te zijn. Dat was nog best doorlopen. Het was mooi weer en het liep goed. Tot op de middag. Ik voelde mijn voeten en rug en de afstand was eigenlijk te lang.
Het was prachtig door het bos lopen. De vogels floten vollop. Ook een specht, boomklevers en andere vogels lieten zich horen en zien. Nu doorlopen. De wegen waren zo ongeveer 2 km achtereen hetzelfde. Een smal pad door het bos en later langs de weg. Aan het eind van zo'n weg begon het weer opnieuw. Er kwam geen eind aan. Het bleek 24 km te zijn. Pff. Ik belde net om 17.00 uur aan en mocht uiteraard gewoon naar binnen in de abdij. Ik werd naar kamer gebracht, het avondgebed (Vespers) begon al snel. Daar ben ik even geweest. Daarna een broodmaaltijd en samen de boel opgeruimd. We waren met 4 pers en pater Bennie dan. 3 mannen die 3 dagen Postel kwamen bezoeken. Ivm mijn vermoeidheid besloot ik een dag extra in Postel te blijven. Dut vond pater Bennie een goed plan.
Dus op 25/26 april ben ik een dagje gebleven. Rustig aan, naar de mis, bidden en ook warm gegeten. Kort stukje gelopen en neen, geen bier op. Maar lekker geslapen. Het was een bijzonder verblijf.

  • 26 April 2017 - 19:51

    Henk:

    Jammer van het bier dat smaakt echt voortreffelijk.
    Succes

  • 26 April 2017 - 20:08

    Tineke Linnartz:

    Mijn medelogeerders vonden dat ook. Maar ik was te moe voor bier/alcohol.
    En ik weet dat jij van Belgische bieren houdt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Hallo allemaal, ik heb al heel lang de wens om de camino naar Santiago te lopen. Nu gaat het er toch echt van komen. Ik ben al lang langzaam aan het trainen. Ik ben geen 4-daagse loper, maar voor deze lange afstand leg ik bijna alles opzij. Ik ga in principe alleen lopen, maar mocht er iemand mee willen lopen is ie van harte welkom. En wellicht kom ik nog wel medepelgrims onderweg tegen.

Actief sinds 07 April 2017
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 7016

Voorgaande reizen:

18 April 2017 - 31 December 2017

Tineke op weg naar Santiago De Compostela

Landen bezocht: