Van Zeeland naar Vinkel - Reisverslag uit Vinkel, Nederland van Tineke Linnartz - WaarBenJij.nu Van Zeeland naar Vinkel - Reisverslag uit Vinkel, Nederland van Tineke Linnartz - WaarBenJij.nu

Van Zeeland naar Vinkel

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

20 April 2017 | Nederland, Vinkel

Na een heerlijk ontbijt en goed geslapen en uitgerust, weer op pad. Nu via Slabroek, Nistelrode naar Vinkel.
De benen en de rug voelden goed. En het liep goed. Ik had vanmorgen mijn dunne(oude) zooltjes in de schoenen en dat liep prima nu. Het was 1gr. Bij vertrek, maar de temperatuur liep vandaag redelijk snel op tot 13 graden.
Op naar slabroek, mooi gebied. Door het begrazingsgebied, jaja, normaal zou ik het niet zomaar doen, maar de koeien die bij het veerooster stonden liepen weg toen ze mij zagen aankomen. Pff, gelukkig. Ik heb er nu geen wisenten gezien, jammer. Na zo'n 500 meter stond daat zomaar een leuk tuinhuisje met wat stoeltjes en een picknicktafel. Op een bord stond: melktap en picknicktafel. Leuk. Ik drink zelden melk, maar nu vers van de boer en 3gr.koud moest ik toch wel proberen. Voor 20 cent had ik bijna een beker vol. En lekker hoor.
En weer door, richting Nistelrode, lunch: kaastostie en koffie, heerlijk. Bij eetcafe t Pumke.
En daarna nog een heel eind richting Vinkel. Onderweg kwerij wegwijzers, haha. Later vertelde iemand dat dat een frambozenkwerij was. Bij Vinkel is ook sterrenwacht Halley. Onderweg is er een planetenroute.Met info over planeten. Het is best druk op de weg, veel grote landbouwmachines om het land voor te bewerken. In Vinkel gekomen is het kerkje dicht. En de overnachtingsplek is ruim 11 km vanuit het centrum. Maar de ontvangst is heel hartelijk. Een soort bugalowtje, waar nog een B&b gast is. Er is geen eten, maar in het dorp is een cafetaria en een eethuis. Tapas is vol, dan naar de friettent, wel lekker. Weer terug in het huisje had ik 22 km gelopen en erg moe. Dus opfrissen en snel naar bed.

  • 20 April 2017 - 20:54

    Janneke:

    Stoer, hoor! Dat je toch alleen door het begrazingsgenied bent gelopen. Ik weet dat je dat altijd een beetje spannend vindt!

  • 20 April 2017 - 20:56

    Janneke:

    Wat raar! Hij plaatst maar de helft van mijn berichtje! Was de melk lekker? Slaap lekker vannacht en morgen naar Den Bosch toch? Dikke kus!

  • 21 April 2017 - 11:40

    Pieter:

    Knap hoorde droom aan het verwezenlijken TOP veel succes

  • 21 April 2017 - 18:47

    Jos:

    Dat gaat lekker mam! Van het ene avontuur in het andere :)

    "Hoe doet de koe , Lou?"
    Lou: "mmmmmmooooeeeee"

    Kusjes van ons

  • 21 April 2017 - 22:14

    Tineke:

    Dankjewel voor de reacties

  • 21 April 2017 - 23:58

    Gerry Meijs:

    Stoere Tineke, we verwachten je Zaterdag. Je bed staat klaar! Fijne wandelwagen! Groetjes, Cees en Gerry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Hallo allemaal, ik heb al heel lang de wens om de camino naar Santiago te lopen. Nu gaat het er toch echt van komen. Ik ben al lang langzaam aan het trainen. Ik ben geen 4-daagse loper, maar voor deze lange afstand leg ik bijna alles opzij. Ik ga in principe alleen lopen, maar mocht er iemand mee willen lopen is ie van harte welkom. En wellicht kom ik nog wel medepelgrims onderweg tegen.

Actief sinds 07 April 2017
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 7019

Voorgaande reizen:

18 April 2017 - 31 December 2017

Tineke op weg naar Santiago De Compostela

Landen bezocht: