Van Postel naar Balen - Reisverslag uit Heinsberg, Duitsland van Tineke Linnartz - WaarBenJij.nu Van Postel naar Balen - Reisverslag uit Heinsberg, Duitsland van Tineke Linnartz - WaarBenJij.nu

Van Postel naar Balen

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

26 April 2017 | Duitsland, Heinsberg

26/27 april,
Vanmorgen na het ontbijt om 09.15 vertrokken, mooi weer en de benen wilden wel. Prachtige wandeling door het bos en op fietspaden langs de weg. De vogels floten weer geweldig. Dat loopt zo fijn. In het bos lagen akkers en weilanden met koeien en paarden. Mooi. Het was zo lekker warm, dat ik mijn vest uitdeed en in de rugzak.
Daarna kwam ik uit op een kanaal en die was recht en heeel lang. Ik liep op het jaagpad en soms op een asvaltweg. Meditatief! Toch af en toe gerust tussendoor. Eenmaal bij sluis 4. Dit was op de kruising van de kanalen: d
Dessel-Kwaadmechelen en Herentals-Bocholt.
Daar stond ook de hoge Sastoren. 217 treden hoog. Toch maar niet met de rugzak. Wel even een korte pauze, rugzak af en heerlijke koffie op het terrasen in de zon.
Het wordt wat frisser, maar langs het jaagpad langs het kanaal loopt het nog ok.
Dan begint het te regenen. Regenhoes om de tas gedaan en de muts op! De eerste dag met met regen. Hier liep ik wel een beetje om. Bij de brug van Balen een steil pad omhoog de brug op. De brug over en naar mijn gevoel niet helemaal goed gelopen. Bij een bowlingbaan Arcade ben ik de regen ontvlucht en heb ik me opgewarmd en de vervolg van de route gezocht. Ik was inderdaad verkeerd gelopen. Op naar de Gerststraat. Hier is mijn overnachtingsadres. Mw zou voor me koken, omdat op woensdag de restaurants dicht zijn hier. Het adres was niet goed te vinden, maar het hartelijke welkom maakte alles goed.



  • 27 April 2017 - 16:00

    Jos:

    Mooi hoor, mam!

    Als het goed is ben je nu in België?

    We denken aan je xxx

    Jos Vanessa & Lou

  • 29 April 2017 - 10:28

    Hebk:

    Hoi Tineke
    Gaat het nog steeds naar wens?
    Groetjes Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Hallo allemaal, ik heb al heel lang de wens om de camino naar Santiago te lopen. Nu gaat het er toch echt van komen. Ik ben al lang langzaam aan het trainen. Ik ben geen 4-daagse loper, maar voor deze lange afstand leg ik bijna alles opzij. Ik ga in principe alleen lopen, maar mocht er iemand mee willen lopen is ie van harte welkom. En wellicht kom ik nog wel medepelgrims onderweg tegen.

Actief sinds 07 April 2017
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 7009

Voorgaande reizen:

18 April 2017 - 31 December 2017

Tineke op weg naar Santiago De Compostela

Landen bezocht: