Van Balen-Hulsen naar Tongerlo - Reisverslag uit Belgiek, België van Tineke Linnartz - WaarBenJij.nu Van Balen-Hulsen naar Tongerlo - Reisverslag uit Belgiek, België van Tineke Linnartz - WaarBenJij.nu

Van Balen-Hulsen naar Tongerlo

Door: Pelgrim Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

28 April 2017 | België, Belgiek

Na een goede nachtrust en een prima ontbijt ben ik weer op pad gegaan. Op naar de Norbertijnerabdij Tongerlo.
Het was weer een mooie dag. De route liep door bewoond gebied, afgewisseld met mooie pelgrimspaden (gemarkeerd door Jacobsschelepn) Dit waren mooie paden. Ook hier kwam ik een man tegen, die een praatje maakte over de camino. Hij had gefietst en vond het heel mooi, maar toch ook heel zwaar.
De weg was mooi. De lucht trok weer dicht en het begon weer te regenen. De regenkleding aan en door. Het werd een zware middag. Regen en slechte markering maakte dat ik een extra stop maakte in een wegcafeeke. Ik bofte, er was weinig horeca op mijn pad. Gezellig groepje mannen was hier aan het kaarten: kastelen!
Ik was heel moe en ruste wat uit.
Weer op pad. Door de regen was het wel moeilijk om je weg te zoeken. Toch nog flink doorgelopen. De regen stopte en het weer verbeterde. Toch weer verkeerd gelopen. Langs de fietspaden gelopen. Wel mooi met bos erlangs, maar eindeloos.
Ik kwam laat aan in de Norbertijnerabdij. Heel oud, zowel van buiten als vanbinnen. Ik werd verwelkomd door pater Pablo. Deze leidde me rond en wees de weg naar mijn kamer. Het leek me een doolhof binnen en mijn kamer was op de 2e verdieping, geen lift, maar door de traptoren over de draaitrap 44 treden omhoog.
Wellicht door de vermoeidheid vond ik het ook overal koud.
Ik vroeg om beddengoed. En nadat ik mijn bedje had opgemaakt ben ik naar de kerk gelopen, waar ik voor de vespers was uitgenodigd. Heel bijzonder, een mooie abdijkerk en de gasten mochten in het koor plaatsnemen. En de vespers meemaken.
Mooie ervaring. Daarna naar het avondbrood. Er waren nog 2 gasten. Vader en zoon die samen hier enkele dagen zouden zijn. En een dame die hier al eerder enekel dagen was geweest. Het was heel gezellig, goed eten. Maar ik had helemaal geen trek, en kreeg weinig door de keel. Waarschijnlijk door de vermoeidheid.
Ik ben vroeg naar bed gegaan. Ook hier geen WiFi. Nog even contact met de achterban en gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Hallo allemaal, ik heb al heel lang de wens om de camino naar Santiago te lopen. Nu gaat het er toch echt van komen. Ik ben al lang langzaam aan het trainen. Ik ben geen 4-daagse loper, maar voor deze lange afstand leg ik bijna alles opzij. Ik ga in principe alleen lopen, maar mocht er iemand mee willen lopen is ie van harte welkom. En wellicht kom ik nog wel medepelgrims onderweg tegen.

Actief sinds 07 April 2017
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 6999

Voorgaande reizen:

18 April 2017 - 31 December 2017

Tineke op weg naar Santiago De Compostela

Landen bezocht: